Pages

Sejak bulan puasa ni, mak aku jarang balik rumah sebab ikut ayah aku keje kat sepang..nak ulang alik agak jauh so duduk menyewa kat sana..tinggal kami adik beradik yang masih bujang..abg aku jarang buka puasa dekat rumah disebabkan kerja yang tak menentu..adik aku yang perempuan keje shif..so kalau keje malam tinggal la aku dengan adik yang lelaki tu..selalunya aku beli lauk je dekat pasar ramadhan sebab tak sebab nak masak..hehe..so ade satu kali tu aku beli ayam percik sebab adik aku suka sangat makan..entah kenapa malang sangat jumaat lepas aku beli dan tiba buka puasa..adik aku tegur ayam dia mcm dah basi..actually aku pun perasan pasal tu cuma kesian kat adik aku kalau aku ckp ayam tu tak elok..takut dia kempunan..alih2 dia tegur dulu..nasib baik aku beli ayam sambal..memang tergerak hati nak beli lauk lebih..sudahnya keesokan hari seminggu berturut2 sampai hari ni aku cirit birit..untuk pengetahuan, sempat juga la aku makan separuh ayam tu baru perasan mmg ayam tu dah basi..mula2 tu ingatkan sebab masuk angin..tapi diingat balik sakit perut tu lepas makan ayam tu..sudahnya adik aku pesan pagi tadi jangan beli ayam percik kat mana2 pun pasar ramadhan sebab dia pun cirit birit dah seminggu..sian adik aku..padahal dia suka sangat makan ayam percik..aku nak masak ayam percik tu tak reti...hahaha

nak dijadikan cerita, adik perempuan aku cakap kawan dia beli ayam percik siap berulat lagi...ekkkk..geli memikirkannya..bulan puasa meniaga pun sanggup jual pd kami semua makanan busuk..kami ni beli pakai duit bukan pakai batu..sedihlah sebab yang meniaga tu melayu..jual makanan yang halal..tp apa la yg nk diherankan sgt..bile dah ghairah nk kumpul budget raya..masing2 semua alpa..inilah dugaan orang yang tak sempat memasak..hihi

0 comments:

LinkWithin